Serviciul Juridic si Contencios

Ascultă Pagina
Serviciul Juridic si Contencios

3.1. Compartimentul juridic şi contencios
a) avizează actele de autoritate emise de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia
Copilului a Judeţului Suceava cu aviz pozitiv sau negativ;

b) avizează pentru legalitate, conform Statutului profesiei de consilier juridic, cu aviz pozitiv sau
negativ, proiectele de contracte, acte adiţionale, precum şi convenţiile/protocoalele de colaborare
şi de parteneriat;
c) avizează şi actele cu caracter juridic, ce vizează numai aspecte strict juridice ale domeniului
respectiv, nepronunţându-se asupra aspectelor economice, tehnice sau de altă natură cuprinse în
documentul avizat ori semnat;
d) acordă consultanţă de specialitate, furnizând informaţii privind incidenţa normelor legale,
aplicabile fiecărei situaţii în parte, precum şi interpretarea acestora compartimentelor din aparatul
de specialitate la cererea scrisă a acestora şi cu aprobarea conducerii, cu respectarea normelor şi
principiilor legate în materie; Studiază în prealabil problema supusă atenţiei, prin prisma
elementelor de fapt şi de drept specifice cauzei; Redactează şi furnizează în scris opinia motivată
cu privire la problema sesizată, opiniile exprimate fiind consultative;
e) asigură reprezentarea şi susţinerea intereselor Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi
Protecţia Copilului a Judeţului Suceava la instanţele judecătoreşti sau în faţa notarilor publici, la
alte organe cu activitate jurisdicţională, autorităţi, instituţii publice şi alte persoane juridice de
drept public sau privat, în baza delegaţiei dată de către conducerea instituției;
f) promovează acţiuni în justiţie, întocmeşte cereri sau sesizări adresate altor organe cu activitate
jurisdicţională, exercită căi de atac în baza delegaţiei date în aceste scopuri de către conducerea
instituţiei;
g) asigură reprezentarea în dosarele de plasament, declarare tardivă a naşterii pentru copiii
instituţionalizaţi, decăderea din drepturile părinteşti, precum şi reprezentarea şi asigurarea
respectării drepturilor persoanelor adulte şi a celor cu handicap;
h) reprezintă în faţa instanţelor de judecată minorii din judeţul Suceava pentru care s-a stabilit o
măsură de protecţie;
i) întocmeşte şi redactează cereri de chemare în judecată, întâmpinări, cereri reconvenţionale şi
orice alte acte pentru Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului
Suceava sau Comisia pentru Protecţia Copilului Suceava;
j) exercită, în susţinerea intereselor Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului
a Judeţului Suceava sau ale Comisiei pentru Protecţia Copilului şi în condiţiile legii, căile de atac
împotriva hotărârilor şi deciziilor instanţelor judecătoreşti şi a altor organe cu activitate
jurisdicţională;
k) urmăreşte rezolvarea în termenul legal şi în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare a
petiţiilor, adreselor, sesizărilor şi notelor de corespondenţă repartizate de conducerea Direcţiei
Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava spre competentă
soluţionare;
l) colaborează cu personalul celorlalte structuri ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi
Protecţia Copilului a Judeţului Suceava în vederea efectuării unor lucrări de competenţa acestora
sau în vederea obţinerii de date ori informaţii din activitatea lor, necesare întocmirii lucrărilor
juridice.
3.2. Compartimentul adopții și postadopții
a) identifică copiii ale căror Planuri Individualizate de Protecție prevăd ca obiectiv final adopția,
prin colaborarea cu Serviciul pentru protecția copilului aflat în dificultate și management de caz
din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului a Județului Suceava,
precum și cu serviciile de asistență socială de la nivelul primăriilor locale;
b) identifică, evaluează și formează familiile potențial adoptive prin:

  • selectarea cererilor familiilor/persoanelor;
  • evaluarea inițială psihosocială a acestora;
  • formarea acestora în cadrul cursurilor de pregătire;
  • evaluarea finală în vederea obținerii atestatului de familie/persoană aptă să adopte.
    c) identifică cea mai potrivită familie adoptatoare pentru copilul adoptabil realizând potrivirea
    practică dintre copil și familie și mutarea copilului în familie;
    d) monitorizează post-încredințare în vederea adopției, prin vizite la familii adoptive bilunar,
    întocmirea de rapoarte de vizită bilunare în perioada de încredințare în vederea adopției și
    consilierea familiei adoptive și a copilului în vederea înțelegerii și acceptării adopției;
    e) asigură asistenţă, consultanţă şi reprezentare juridică a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială
    şi Protecţia Copilului a Județului Suceava şi a copiilor potenţial adoptabili, în fața instanței de
    judecată;
    f) întocmeşte corespondenţa cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi
    Adopţie privitor la situația copiilor pentru care se solicită dezvăluirea adopției;
    g) asigură introducerea datelor cu caracter personal ale familiilor adoptive și ale copiilor
    declarați adoptabili în Registrul Național de Adopții;
    h) generează liste de potrivire teoretică și practică ale copiilor adoptabili cu familii atestate;
    i) asigură asistenţă juridică şi reprezentarea în faţa instanţelor de judecată a instituţiei, a
    minorilor pentru care s-a stabilit Planul Individualizat de Protecție cu finalitatea adopție;
    j) promovează acţiuni în justiţie, întocmeşte cereri sau sesizări adresate altor organe cu activitate
    jurisdicţională, exercită căi de atac, în baza delegaţiei date în scopuri ce privesc adopția de către
    instituţie;
    k) perfecționează personalul în vederea oferirii unor servicii de calitate prin participarea acestora
    la cursuri de perfecționare, participare la schimburi de experiență și instruiri periodice pe
    anumite teme de însușire a legislației și a literaturii de specialitate;
    l) monitorizează post adopție copilul în familia adoptivă timp de 2 ani de la rămânerea
    irevocabilă a sentinței de încuviințare a adopției, prin întocmirea de rapoarte trimestriale post
    adopție, întâlniri în cadrul grupurilor suport a părinților adoptatori și informarea familiilor cu
    privire la existența Asociației Părinților Adoptatori;
    m) organizează întâlniri cu familiile care au adoptat sau de câte ori este nevoie pentru a
    monitoriza eventuale crize în adopție;
    n) organizează Ziua Națională a Adopției prin întâlnirea familiilor care au adoptat cu familii care
    doresc să adopte pentru a le împărtăși din experiența lor.
ÎNAPOI
Sari la conținut