4.1. Compartimentul plăţi prestaţii sociale
a) întocmeşte propunerile de angajare a cheltuielilor pentru achitarea transportului interurban şi
dobânzile la creditele contractate, pentru persoanele cu handicap;
b) verifică facturile privind plata transportului interurban prezentate de operatorii de transport
conform convenţiilor încheiate;
c) întocmeşte şi transmite către ANPDPD lucrările de planificare financiară privind necesarul de
fonduri pentru plata facilităţilor persoanelor cu handicap ( transport interurban, decontare
carburant și dobânzii la credite );
d) întocmeşte lunar şi transmite Serviciului buget-salarizare din cadrul Direcţiei Generale de
Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava, Nota de fundamentare privind
solicitarea de credite bugetare pentru plata facilităților persoanelor cu handicap aflate în sistem
familial (transport interurban, decontare carburant și dobânzi) și situația creditelor deschise și
neutilizate;
e) primeşte dosarele privind decontarea plăţii dobânzilor la creditele contractate de persoanele cu
handicap şi întocmeşte documentaţia pentru plata dobânzilor, în condiţiile legii;
f) primeşte dosarele pentru eliberarea rovignetelor, întocmeşte situaţia acestora şi o expediază la
Direcţia de Drumuri şi Poduri Iaşi, distribuind persoanelor în cauză, documentele care atestă
eliberarea documentelor;
g) colaborează cu Asociaţia Nevăzătorilor – Filiala Judeţeană Suceava, Asociaţia Surzilor – Filiala
Judeţeană Suceava şi Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Suceava;
h) acordă consultanţă persoanelor marginalizate, aflate în situaţii de risc, persoanelor vârstnice,
celor cu handicap, în vederea acordării tuturor drepturilor prevăzute de către actele normative
legale;
i) întocmeşte evidenţa persoanelor cu handicap menţinute în familie;
j) verifică letric dacă dosarele persoanelor cu handicap conţin toate documentele necesare;
k) urmăreşte şi răspunde de alocarea corectă a cuantumul prestaţiilor sociale, drepturilor şi
facilităţilor acordate persoanelor cu handicap, conform legislației în vigoare, cu respectarea
termenului de valabilitate prevăzut de certificatul de încadrare în grad de handicap, document
emis de Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Suceava/Comisia pentru Protecţia
Copilului Suceava;
l) urmăreşte încadrarea strictă în creditele aprobate pe toate coordonatele clasificaţiei bugetare la
capitolul Transferuri din bugetul de stat pentru plata facilităţilor persoanelor cu handicap;
m) întocmește şi transmite lunar, fişierul centralizator cu titularii de prestaţii sociale conform
Legii 448/2006, în aplicaţia informatică DIAMANT a Ministerului Muncii – Agenţia Naţională
de Plăţi şi Inspecţie Socială.
n) suspendă dreptul la prestaţiile sociale în situaţiile prevăzute de legislaţia în vigoare;
o) asigură transferul dosarului administrativ pentru beneficiarii care şi-au stabilit domiciliul sau
reşedinţa în altă unitate administrativ-teritorială aflată în raza de competenţă a altei direcţii
generale;
p) furnizează lunar către Direcţia pentru evidenţa persoanelor şi administrarea bazelor de date –
biroul judeţean Suceava, datele persoanelor beneficiare ale Legii 448/2006 în vederea identificării
deceselor;
q) transmite informaţii către Casa Judeţeană de Pensii Suceava şi Casa de Asigurări de Sănătate
Suceava conform protocoalelor încheiate;
r) execută lunar exportul pentru Registrul Electronic Național privind Persoanele cu Handicap
(R.E.N.P.H.) şi îl transmite către Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor
cu Dizabilități;
s) rezolvă orice alte probleme repartizate de conducerea unităţii în funcţie de pregătirea şi
competenţa sa.
4.2 Compartimentul financiar-contabil
a) conduce contabilitatea financiară în partidă dublă şi răspunde de ţinerea ei la zi;
b) înregistrează în contabilitate, cronologic şi sistematic, potrivit planurilor de conturi şi normelor
metodologice emise de Ministerul Finanţelor Publice, toate operaţiunile patrimoniale, în funcţie
de natura lor, în mod simultan în debitul unor conturi şi creditul altor conturi, denumite conturi
corespondente;
c) se ocupă cu evidenţa gestionară, tehnic-operativă ca parte a evidenţei economice, contribuie la
reflectarea şi controlul existenţei valorilor materiale şi băneşti;
d) înregistrează operaţiunile patrimoniale în contabilitate, cronologic prin respectarea succesiunii
documentelor justificative, după data de întocmire sau de înregistrare în unitate şi sistematic în
conturi sintetice şi analitice, cu ajutorul registrului jurnal şi cărţii mari;
e) furnizează prin intermediul bilanţului contabil şi dările de seamă statistice, informaţiile
necesare stabilirii patrimoniului naţional execuţiei bugetului de stat, precum şi întocmirii
balanţelor financiare şi a bilanţului pe ansamblul economiei naţionale pentru Sistemul Conturilor
Naţionale, precum și raportarea datelor în Sistemul Național de Raportare FOREXEBUG;
f) răspunde de exactitatea datelor furnizate prin balanţele lunare de verificare şi prin bilanţurile
trimestriale şi anuale, pe care le întocmeşte conform normelor legale;
g) răspunde de completarea conform destinaţiei şi în mod ordonat, a registrelor de contabilitate şi
de păstrarea acestora şi a documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în
contabilitate precum şi reconstituirea în termen de 30 de zile de la constatare a documentelor
contabile pierdute, sustrase sau distruse;
h) asigură exercitarea controlului financiar preventiv şi supune aprobării conducerii Direcţiei
Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava numai proiectele de
operaţiuni care respectă cerinţele de legalitate, regularitate şi încadrare în limitele angajamentelor
bugetare aprobate care poartă viza de control financiar preventiv;
i) asigură evidenţa sponsorizărilor, donaţiilor şi fondurilor primite prin contracte de sponsorizare
şi convenţii de colaborare încheiate cu organizații nonguvernamentale sau alte persoane fizice şi
juridice;
j) asigură întocmirea, circulaţia şi păstrarea documentelor justificative care stau la baza întocmirii
notelor contabile;
k) asigură primirea şi verificarea extraselor de cont cu documentele însoţitoare privind
operaţiunile efectuate, exactitatea datelor înscrise în extrase cu cele din documentele însoţitoare;
l) execută plata cheltuielilor ordonanţate în limita creditelor bugetare deschise şi neutilizate prin
întocmirea ordinelor de plată pentru trezoreria statului pe suport de hârtie și electronic şi
semnarea acestora;
m) asigură plata la termen a sumelor care constituie obligaţia instituţiei faţă de bugetul de stat,
bugetul asigurărilor sociale, bugetele fondurilor speciale şi alte obligaţii faţă de terţi;
n) centralizează zilnic operaţiunile ce se fac prin casierie şi asigură încasarea la timp a creanţelor
şi lichidarea obligaţiilor de plată;
o) ţine evidenţa gestionară, tehnic-operativă şi asigură în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă
Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava obţinerea de date exacte, cantitative şi valorice,
în orice moment, cu privire la existenţa şi răspândirea valorilor materiale la locurile de depozitare
sau la locurile de folosinţă;
p) asigură controlul gestiunii valorilor materiale în scopul păstrării integrităţii patrimoniului;
q) asigură baza de date necesară efectuării inventarierii periodice şi anuale de furnizarea datelor
scriptice pe locuri de depozitare şi folosinţă;
r) asigură evidenţa contabilă a mijloacelor fixe şi a terenurilor precum şi calculul amortizărilor;
s) asigură evidenţa contabilă a stocurilor scriptice, a obiectelor de inventar şi baracamentelor;
ș) asigură întocmirea, circulaţia şi păstrarea documentelor justificative care stau la baza
înregistrărilor în evidenţa gestionară, verifică documentele care stau la baza intrărilor şi ieşirilor
din patrimoniu şi le operează în evidenţe;
t) primeşte lunar de la toate centrele din teritoriu, prin persoana cu atribuţii în domeniul evidenţei
gestionare a patrimoniului, notele contabile privind mişcările de mijloace fixe, materiale,
alimente, medicamente, combustibil, piese de schimb, furaje, pe structura bugetară, pe furnizori și
surse de finanțare;
ț) propune măsurile necesare pentru aplicarea corectă a reglementărilor în domeniul financiar
contabil, a contabilităţii de gestiune şi evidenţei patrimoniului;
u) participă la organizarea şi perfecţionarea sistemului informaţional, aplică măsurile de
raţionalizare şi simplificare a lucrărilor de evidenţă contabilă şi de automatizare a prelucrării
datelor;
v) asigură respectarea legalităţii privind întocmirea şi valorificarea tuturor documentelor
financiar-contabile, de gestiune şi evidenţa patrimoniului, verificate pentru aprobare pe cale
ierarhică la conducătorii unităţii;
x) asigură confidenţialitatea datelor pe care le gestionează la nivelul serviciului, care nu sunt
destinate publicităţii prin mass-media;
y) în îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin conlucrează cu toate serviciile și compartimentele de
specialitate din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului
Suceava.