Serviciul Comisiilor de Specialitate asigură activitatea de secretariat a Comisiei pentru Protecția Copilului Suceava și a Comisiei de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap Suceava, având următoarele atribuții principale:
-
înregistrează cererile sau plângerile adresate de către copii sau formulate în numele acestora în legătură cu situaţii care vizează domeniul de competenţă al Comisiei pentru Protecția Copilului;
-
redactarea hotărârilor de protecţie (plasamente, menţineri, încetări), aprobate în Comisia pentru Protecția Copilului Suceava;
-
redactează Certificatele de încadrare în grad de handicap copii precum şi hotărârile care aprobă eliberarea lor;
-
redactarea adreselor de înaintare către beneficiari;
-
întocmirea corespondenţei care urmează să fie trimisă copiilor peste 14 ani, părinţilor, primăriilor, asistenţilor maternali profesionişti, etc;
-
redactează Avize favorabile pentru tabere şcolare, deplasarea copiilor în afara localităţilor de domiciliu, măsuri speciale a plasamentului pentru copii proveniţi din alte judeţe, şi solicitări avize favorabile pentru plasamentul în alte judeţe a copiilor proveniţi din judeţul nostru;
-
redactează adrese de înaintare către societăţile ai căror angajaţi (părinţii copiilor care beneficiază de măsuri de protecţie) trebuie să plătească contribuţie pe perioada plasamentului;
-
redactează Atestatele de asistenţi maternali profesionişti;
-
înregistrarea în registrele de evidenţă a copiilor cu handicap, a tuturor cazurilor prezentate în şedinţa Comisiei pentru Protecţia Copilului;
-
înregistrarea în registrul de evidenţă a atestatelor şi reatestărilor asistenţilor maternali profesionişti;
-
asigură transmiterea dosarelor la comisia de evaluare, însoţite de raportul de evaluare complexă cu propunerea de încadrare în grad de handicap, întocmit de serviciul de evaluare complex a persoanelor adulte cu handicap;
-
transmite membrilor comisiei de evaluare ordinea de zi şi data de desfăşurare ale şedinţelor, în baza convocatorului semnat de preşedintele acesteia;
-
ţine evidenţa desfăşurării şedinţelor;
-
întocmeşte procesele-verbale privind desfăşurarea şedinţelor;
-
redactează certificatele de încadrare în grad de handicap;
-
gestionează registrele de procese-verbale ale ambelor comisii;
-
redactează deciziile de admitere, menţinere, înlocuire şi revocare a persoanelor adulte în centre rezidenţiale pentru adulţi din subordinea D.G.A.S.P.C. Suceava, după aprobarea lor de către Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Suceava ;
-
eliberează certificatele de încadrare în grad de handicap persoanelor care se prezintă personal pentru ridicarea certificatului. Predarea certificatelor se face pe baza buletinului/cărţii de identitate a primitorului şi se consemnează în registrul special de eliberări certificate handicap cu semnătura celui care le ridică;
-
redactarea adreselor de înaintare pentru transmiterea certificatelor de încadrare a persoanelor adulte în grad de handicap;
-
transmite destinatarilor documentele aprobate de comisia de evaluare;
-
ţine evidenţa dosarelor persoanelor cu handicap transferate în/din alte judeţe;
-
informează şi îndrumă orice persoană fizică sau juridică interesată cu privire la modalitatea de încadrare într-un grad de handicap (copii sau adulţi), cu privire la internarea în centre de tip rezidenţial pentru persoane adulte, privind drepturile băneşti, contestaţii etc.