Serviciul strategii, proiecte, monitorizare

Ascultă Pagina
Serviciul strategii, proiecte, monitorizare

1.1. Compartimentul SSM și PSI
a) asigură evaluarea riscurilor de accidentare şi de îmbolnăvire profesională şi propune măsurile
de prevenire corespunzătoare;
b) organizează, coordonează şi îndrumă activităţile de protecţia muncii, apărarea la foc şi
protecţie civilă în conformitate cu Legea nr.319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, cu
modificările şi completările ulterioare, Legea nr.307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor
şi Legea nr.481/2004 privind protecţia civilă, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare;
c) asigură instruirea şi formarea personalului în probleme de protecţia muncii, pentru prevenirea
şi stingerea incendiilor cât şi pentru apărarea civilă;
d) asigură evaluarea cunoştinţelor dobândite în procesul de instruire prin teste şi examinări;
e) controlează toate locurile de muncă în scopul prevenirii accidentelor de muncă, a prevenirii şi
stingerii incendiilor;
f) colaborează cu medicul de medicină a muncii pentru cunoaşterea la zi a stării de sănătate a
salariaţilor;
g) propune şi urmăreşte dotarea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a
Judeţului Suceava cu tehnică şi materiale în conformitate cu normele de înzestrare stabilite de
normele legale în vigoare;
h) întocmeşte planul de evacuare în caz de incendiu;
i) asigură realizarea şi menţinerea în stare de funcţionare a sistemelor de anunţare şi alarmare de
alimentare cu apă în caz de incendiu, precum şi a căilor de acces pentru situaţii de urgenţă;
j) stabileşte responsabilităţi şi modul de organizare privind apărarea împotriva incendiilor în
cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava şi
centrele de plasament din subordine, le actualizează ori de câte ori apar modificări şi le aduce la
cunoştinţă salariaţilor, utilizatorilor şi oricărei persoane interesate;
k) asigură obţinerea vizelor şi autorizaţiilor de prevenire şi stingere a incendiilor prevăzute de
lege;
l) asigură întocmirea planurilor de intervenţie şi condiţiile pentru ca acestea să fie operaţionale în
orice moment;

m) solicită inspectoratului de muncă, corpului pompierilor militari autorizarea funcţionării unităţii
din punct de vedere al protecţiei muncii, verifică menţinerea condiţiilor de lucru pentru care s-a
obţinut autorizaţia şi are obligaţia să ceară reavizarea acesteia în cazul modificării condiţiilor
iniţiale în care a fost emisă;
n) stabileşte măsurile tehnice, sanitare şi organizatorice de protecţia muncii, corespunzător
condiţiilor de muncă şi factorilor de mediu specifici Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi
Protecţia Copilului a Judeţului Suceava;
o) ţine evidenţa locurilor de muncă cu condiţii deosebite: vătămătoare, grele, periculoase precum
şi a accidentelor de muncă, bolilor profesionale accidentelor tehnice şi avariilor;
p) asigură luarea măsurilor necesare privind protecția maternității la locurile de muncă potrivit
legii.
1.2. Compartimentul management calitate
a) răspunde de implementarea standardului de referinţa SR EN ISO 9001;
b) coordonează acţiunile impuse de Auditul de certificare/supraveghere la nivelul Direcţiei
Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava;
c) asigură legătura cu organismul de certificare;
d) verifică valabilitatea certificatelor de acreditare, licenţelor de funcţionare, autorizaţiilor
sanitare şi de mediu, precum şi a altor avize ale instituţiilor competente obligatorii pentru
funcţionarea centrelor din cadrul instituţiei;
e) răspunde de implementarea colectării selective a deşeurilor la nivelul Direcţiei Generale de
Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava în conformitate cu prevederile Legii
nr.132/2010 privind colectarea selectivă a deşeurilor în instituţiile publice;
f) asigură logistica, infrastructura necesară implementării, certificării, menţinerii, îmbunătăţirii
continue a Sistemului de Management al Calităţii;
g) răspunde de implementarea standardelor impuse de Ordinul secretarului general al Guvernului
nr.400/2015 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial al entităţilor publice, cu
raportări semestriale la Consiliul Judeţean Suceava.
1.3. Compartimentul administrare patrimoniu
a) întocmeşte şi actualizează evidenţa bunurilor cuprinse în categoria domeniului public sau
privat proprietate a judeţului Suceava aflate în administrarea Direcţiei Generale de Asistenţă
Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava, precum şi a celor rezultate ca urmare a unor
donaţii sau a unor contracte de vânzare-cumpărare încheiate de către Direcţia Generală de
Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava;
b) efectuează propunerile de preluare a bunurilor primite de către Direcţia Generală de Asistenţă
Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava prin donaţii sau contracte de vânzare-
cumpărare în domeniul judeţului Suceava;
c) propune inițierea unor proiecte de hotărâri cu privire la gestionarea patrimoniului aflate în
administrarea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava
(darea în administrare, folosinţă gratuită, concesionare, vânzare, actualizare inventar etc.);
d) colaborează cu structurile de specialitate ale Consiliului Județean Suceava la întocmirea
proiectelor de hotărâri privind gestionarea patrimoniului;
e) pune în aplicare hotărârile Consiliului Judeţean Suceava comunicate în acest sens Direcţiei
Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava, având ca obiect
gestionarea patrimoniului (întocmirea protocoalelor de predare–primire, demararea procedurilor
de licitaţie privind închiriere/concesionarea/vânzarea bunurilor);

f) controlează periodic, conform unui grafic, starea tehnică, buna întreţinere şi conservare a
bunurilor de patrimoniu, luând măsuri pentru eliminarea eventualelor deficienţe şi propune spre
aprobare lucrările necesare a se efectua pentru protecţia şi conservarea acestor bunuri;
g) stabileşte modul de încadrare în categorii şi clase de importanţă în cazul tuturor construcţiilor
noi sau existente, în vederea executării lucrărilor de intervenţie asupra construcţiilor prin
modernizare, modificare, transformare, reparare, reconstituire, consolidare, extindere, desfiinţare
parţială în condiţiile legii;
h) asigură actualizarea la zi a evidenţei de cadastru pentru imobilele aflate în administrare,
coordonează  şi răspunde de modul de întocmire a documentelor juridice, economice şi tehnice
care atestă inventarul domeniului public şi privat al judeţului cu privire la bunurile aflate în
administrare;
i) colaborează cu structura juridică din cadrul instituţiei în vederea reglementării situațiilor
juridice ale imobilelor aparținând domeniului public şi privat al judeţului Suceava aflate în
administrarea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava;
j) întocmeşte programul anual de inventariere al patrimoniului pe care îl supune spre aprobare
directorului executiv;
k) asigură şi verifică organizarea lucrărilor de inventariere la termenele stabilite şi potrivit
prevederilor legale;
l) asigură şi verifică organizarea şi desfăşurarea lucrărilor de scoatere din funcţiune, casare,
declasare şi valorificare a bunurilor materiale rezultate;
m) se ocupă de evidenţa și inventarierea sistematică sub aspect tehnic, economic şi juridic a
terenurilor şi clădirilor din patrimoniul Judeţului Suceava, aflate în administrarea Direcţiei
Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava;
n) urmăreşte derularea protocoalelor de dare în administrare/folosință gratuită, precum şi a
contractelor de închiriere, concesiune, dare în folosință gratuită având ca obiect bunuri aflate în
administrarea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava;
o) răspunde la petiţiile şi adresele instituţiei cu privire la gestionarea patrimoniului, direcţionate
în acest sens de directorul executiv.
1.4. Compartimentul strategii, proiecte şi parteneriate
a) identifică surse de finanţare pentru proiecte care au ca activitate asistenţa socială;
b) dezvoltă programe de finanţare pentru toate structurile din subordinea Direcţiei Generale de
Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava;
c) colaborează cu toate structurile din subordinea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi
Protecţia Copilului a Judeţului Suceava;
d) elaborează, redactează şi implementează proiecte în domeniul asistenţei sociale finanţate de
Uniunea Europeană, Banca Mondială, Fondul Român de Dezvoltare Socială, Guvernul României
precum şi organizaţiile neguvernamentale;
e) elaborează proiecte şi programe în funcţie de sursele de finanţare identificate;
f) implementează proiectele aprobate prin diferite finanţări;
g) transmite unităţilor de management ale proiectelor  documentele necesare implementării
proiectelor;
h) întocmeşte situaţiile şi rapoartele necesare derulării proiectelor, conform indicatorilor solicitaţi
de finanţator;
i) elaborează sinteze privind evoluţia şi dinamica activităţii de finanţare nerambursabilă
promovată de Uniunea Europeană, pe baza informaţiilor deţinute;
j) încheie contracte cu partenerii implicaţi în proiectele implementate de către Direcţia Generală
de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava;

k) elaborează programe proprii şi în colaborare cu alte servicii pentru punerea în aplicare a
strategiei guvernamentale în domeniul asistenţei sociale;
l) asigură corespondenţa cu administraţia centrală şi locală, cu organizaţiile nonguvernamentale,
privind stadiul proiectelor în derulare;
m) îndeplineşte, parcurge etape de aprobare a proiectelor de strategii;
n) menţine contactul permanent cu celelalte departamente din cadrul instituției, în vederea bunei
cunoaşteri a contextului social şi a nevoilor existente, ca bază pentru elaborarea strategiilor şi a
proiectelor.
1.5. Compartimentul monitorizare în domeniul asistenţei sociale
a) actualizează următoarele programe informatice/baze de date:

  • programul naţional de monitorizare „programul naţional de monitorizare „Sistem Informatic
    Național pentru Adopție” (SINA);
    -”Istoricul Copilului” – program informatic ce evidenţiază istoricul și traseul instituțional al
    copiilor și tinerilor care au fost/se află în sistemul de protecție;
    -”Fişa Copilului”, ”Domicilii” – programe informatic din care se fac raportări după diferite
    criterii: sex, grupe de vârstă, măsura de protecție, serviciul social, domiciliul copilului sau
    familiei de plasament;
    Aceste programe informatice cuprind următoarele informații:
    -datele din sentinţele instanţei, hotărârile Comisiei pentru protecţia copilului Suceava sau
    din alte judeţe prin care se stabilește/menține/înlocuiește/încetează măsura specială de protecție;
    -datele din sentințele instanței privind deschiderea procedurii adopție națională,
    încredințarea în vederea adopției, încuviințare adopție națională;
    -dispozițiile directorului executiv al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția
    Copilului a Județului Suceava prin care se stabilește plasamentul în regim de urgență;
    -datele privind atestatele asistenților maternali profesioniști, atestați de către Comisia
    pentru protecția copilului Suceava;
    -dispozițiile de admitere/încetare servicii în/din Centrul maternal Suceava, Centrul
    multifuncțional destinat victimelor violenței în familie Gura Humorului și Centrul social cu
    destinație multifuncțională Gura Humorului;
    -datele privind certificatele de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap
    eliberate de către Comisia pentru protecţia copilului pentru copiii din comunitate şi din sistemul
    de protecţie;
    -datele din sentinţele instanţei şi hotărârile Comisiei pentru protecţia copilului prin care
    se stabileşte măsura supravegherii specializate pentru copiii care au săvârşit fapte penale dar nu
    răspund penal;
  • ”Copii cu certificate de handicap” – program informatic în care se actualizează datele din
    certificatele de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap, pentru copii, eliberate de
    către Comisia pentru protecţia copilului, precum și din dosarul administrativ, pentru copiii din
    comunitate şi din sistemul de protecţie;
  • ”Asistenți Maternali Profesioniști”- în această aplicație se actualizează datele privind
    asistenţii maternali atestați/angajaţi ai Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția
    Copilului a Județului Suceava şi a copiilor pe care îi au în plasament;
  • ”Copii din servicii de zi”- se actualizează datele privind copiii din serviciile de zi din structura
    Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava și din cele
    private licențiate potrivit legislației în vigoare, care desfășoară activități pe raza județului
    Suceava;

b) întocmeşte lunar Fişa de monitorizare a activităţii de protecție și promovare a drepturilor
copilului, solicitată de către Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului și
Adopție, în care sunt evidențiate intrările/ieșirile din plasament la asistenți maternali
profesioniști, familia lărgită, familii/persoane fără grad de rudenie, servicii de tip rezidențial
publice și private, plasamentele în regim de urgență, intrările/ieșirile din serviciile de zi din
structura Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului a Județului Suceava și din
cele private de pe raza județului Suceava, structura pe grupe de vârstă pentru copiii/tinerii din
sistemul de protecție;
c) întocmeşte Fişa trimestrială de monitorizare, solicitată de către Autoritatea Națională pentru
Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, în care sunt colectate și centralizate informații de la
cele 114 primării din judeţ, serviciile din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și
Protecția Copilului a Județului Suceava, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională
Suceava, Tribunalul Suceava, serviciile sociale private destinate copiilor (copii cu părinți plecați
la muncă în străinătate și familiile acestora din comunitate și din sistemul de protecție, angajați
SPAS primării, persoane cu atribuții de asistență socială, locuri de joacă pentru copii, copiii
străzii din județ, copiii-victime ale violenței în familie, copiii din sistemul de protecție,
personalul angajat în servicii de tip rezidențial și serviciile de zi publice și private, copiii
abandonați în unități sanitare, copiii care au săvârșit fapte penale, copiii cu certificate de
orientare școlară, copiii încadrați în grad de handicap din sistemul de protecție și din comunitate,
copii – victime ale exploatării în străinătate, copiii refugiați);
d) întocmește și transmite trimestrial către Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor
Copilului și Adopție și Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Suceava situația nominală a
copiilor/persoanelor adulte nepuse în legalitate pe linie de stare civilă și evidența populației;
e) întocmește trimestrial Fișa de monitorizare privind centrele destinate prevenirii și combaterii
violenței în familie de pe raza județului Suceava, copiii/persoanele adulte, victime ale violenței
în familie, precum și Fișa privind agresorii, solicitată de către Agenţia Naţională pentru
Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi;
f) solicită lunar băncii BCR deschiderea de conturi personale pentru copiii care intră în serviciile
de tip rezidenţial publice şi private şi le transmite Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie
Socială Suceava, în vederea acordării alocaţiei de stat pentru copii, în conformitate cu
prevederile Legii nr.61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicată, cu modificările și
completările ulterioare;
g) transmite lunar către Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Suceava macheta
privind ieșirile copiilor din serviciile de tip rezidențial, în vederea sistării alocației de stat pentru
aceștia;
h) transmite lunar către Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Suceava sentințele
Tribunalului Suceava prin care au fost stabilite/înlocuite/menținute/revocate măsuri de protecție,
dispozițiile de plasament în regim de urgență, precum și dispozițiile de admitere/încetare servicii
centre maternale;
i) întocmeşte lunar situaţii privind intrările/ieşirile din sistemul de protecţie solicitate de către
Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Suceava (situații nominale privind copiii și persoanele
adulte din sistemul de protecție);
j) întocmeşte lunar situaţii privind intrările/ieșirile din sistemul de protecție și din serviciile de zi,
solicitate de Fundaţia Hope and Homes for Children, cu care Direcția Generală de Asistență
Socială și Protecția Copilului a Județului Suceava are protocol de colaborare;

k) întocmeşte semestrial şi transmite Consiliului Județean Suceava stadiul îndeplinirii acțiunilor
cuprinse în Planul de acţiuni, pentru realizarea obiectivelor menționate în Programul de
Guvernare, prin care se realizează obiectivele propuse în domeniul asistenţei sociale;
l) întocmește raportul anual de activitate al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția
Copilului a Județului Suceava;
m) actualizează site-ul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului a Județului
Suceava cu datele privind serviciile sociale din structura Direcției Generale de Asistență Socială
și Protecția Copilului a Județului Suceava, furnizorii de servicii sociale acreditați și serviciile
sociale licențiate, conform legislației în vigoare;
n) completează Planul anual de acțiune al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția
Copilului a Județului Suceava cu date statistice, informații privind serviciile din structura
Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului a Județului Suceava, beneficiari,
grad de ocupare;
o) transmite lunar Consiliului Județean Suceava macheta care cuprinde posturile prevăzute,
posturile ocupate, copii/persoanele adulte din evidența Direcției Generale de Asistență Socială și
Protecția Copilului a Județului Suceava, persoanele încadrate în grad de handicap din județul
Suceava;
p) transmite anual către Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Suceava datele
copiilor care se află în sistemul de protecție și care beneficiază de Programul CONT JUNIOR;
q) transmite periodic Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Suceava situația
nominală a beneficiarilor din serviciile de tip rezidențial publice și private și din serviciile de tip
familial;
r) solicită anual Băncii Raiffeisen și BCR extrase de cont pentru copiii aflați în servicii de tip
rezidențial, care beneficiază de alocație de stat pentru copii, care sunt transmise serviciilor
sociale din care provin copiii;
s) ţine evidența persoanelor asistate în centrele pentru persoane adulte din structura Direcției
Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului a Județului Suceava (actualizează intrările,
ieșirile și transferurile);
t) actualizează informaţii privind copiii proveniţi din alte judeţe, care beneficiază de măsuri
speciale de protecţie pe raza judeţului Suceava, precum şi pentru cei cu domiciliul în Suceava şi
care se află în plasament în servicii de tip rezidențial, asistenți maternali profesioniști şi la
familii/persoane din alte judeţe;
u) eliberează adeverinţe pentru copii/tinerii care beneficiază/au beneficiat de o măsură specială
de protecţie;
v) actualizează lunar evidența furnizorilor de servicii sociale/serviciile sociale care sunt
acreditate, respectiv licențiate pe raza județului Suceava și întocmește harta serviciilor sociale a
județului Suceava;
w) întocmeşte periodic și la cerere raportări privind copii/tinerii, persoanele adulte aflate in
evidența Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului a Județului Suceava,
solicitate de către instituții publice și private, mass-media, persoane fizice, organizații
nonguvernamentale;
x) studiază în permanentă legislația privind egalitatea de șanse și de tratament între bărbați și
femei și îndeplinește atribuții în domeniul egalității de șanse și de tratament între bărbați și
femei.
1.6. Compartimentul de coordonare a autorităţilor publice locale
a) îndrumă metodologic și colaborează cu reprezentanții serviciului public de asistență
socială/persoanele cu atribuții de asistență socială din cadrul autorităților publice locale din județ,

privind legislația în vigoare și modificările ulterioare având ca temă protecția și promovarea
drepturilor copilului, la cererea acestora;
b) asigură îndrumare metodologică serviciilor publice de asistență socială, la cererea acestora, în
orice altă activitate care vizează prevenirea separării copilului de părinți;
c) furnizează serviciului public de asistență socială informații cu privire la atribuțiile,
organigrama Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului a Județului Suceava și
serviciile organizate la nivelul direcției, persoanele responsabile cu coordonarea activității de la
nivel local și datele de contact ale acestora;
d) transmite, la cerere, autorităților publice locale evenimentele, ședințele de instruire,
formările/perfecționările organizate de către Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția
Copilului a Județului Suceava;
e) asigură legătura dintre serviciul public de asistență socială și celelalte compartimente ale
Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului a Județului Suceava;
f) facilitează colaborarea între serviciile publice de asistență socială, precum și cu organizațiile
neguvernamentale care funcționează la nivelul județului.

ÎNAPOI
Sari la conținut