Serviciul achiziţii publice, contractare servicii sociale și investiții

Ascultă Pagina
Serviciul achiziţii publice, contractare servicii sociale și investiții

2.1. Compartimentul achiziţii publice şi contractare servicii sociale
a) gestionează activitatea de achiziții publice și elaborează programul anual al achiziţiilor publice
pe baza necesităţilor şi priorităţilor identificate la nivelul instituţiei, în funcţie de fondurile
aprobate şi de posibilităţile de atragere a altor fonduri;
b) elaborează documentaţia de atribuire sau în cazul organizării unui concurs de soluţii, a
documentaţiei de concurs, în colaborare cu serviciile sau compartimentele care relevă necesitatea
şi oportunitatea achiziţiei, în funcţie de complexitatea problemelor care urmează să fie rezolvate
în contextul aplicării procedurii de atribuire;
c) realizează punerea în corespondenţă cu sistemul de grupare şi codificare utilizat în Vocabularul
comun al achiziţiilor publice (CPV), a produselor, serviciilor şi lucrărilor ce fac obiectul
contractelor de achiziţie publică;
d) îndeplineşte obligaţiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute în Legea nr.
98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare și în Normele
metodologice de aplicare aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările și
completările ulterioare;
e) propune componenţa comisiilor de evaluare pentru fiecare contract care urmează a fi atribuit;
f) elaborează strategiile de contractare şi notele justificative în funcţie de procedura de atribuire
propusă pentru a fi aplicată, cu aprobarea conducătorului instituţiei şi cu avizul compartimentului
juridic;
g) asigură activitatea de informare şi de publicare privind pregătirea şi organizarea licitaţiilor,
obiectul acestora, organizatorii, termenele, precum şi alte informaţii care să edifice respectarea
principiilor care stau la baza atribuirii contractelor de achiziţii publice;
h) răspunde în mod clar, complet și fără ambiguități la solicitările de clarificări;
k) asigură aplicarea şi finalizarea procedurilor de atribuire, pe baza proceselor verbale şi a
hotărârilor comisiei de evaluare, prin încheierea contractelor de achiziţie publică;
l) verifică respectarea legalităţii si regularităţii specifice procedurii de achiziţie publică;
m) verifică, urmăreşte şi controlează derularea contractelor de achiziţie publică, colaborând cu
serviciile şi compartimentele de specialitate pentru rezolvarea problemelor legate de derularea
contractelor încheiate;
n) urmăreşte şi asigură respectarea prevederilor legale, la desfăşurarea procedurilor privind
păstrarea confidenţialităţii documentelor de licitaţie şi a securităţii acestora;

o) elaborează împreună cu Serviciul juridic şi contencios şi transmite la Consiliul Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor punctul de vedere al autorităţii contractante în cazul existenţei unei
contestaţii, duce la îndeplinire măsurile impuse Autorităţii contractante de către Consiliul
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
p) asigură constituirea şi păstrarea dosarului achiziţiei, document cu caracter public;
q) operează modificări sau completări ulterioare în programul anual al achiziţiilor, când situaţia o
impune, cu aprobarea conducătorului instituţiei şi avizul compartimentului financiar contabil;
r) întocmeşte şi transmite către Autoritatea Naţională pentru Achiziţii situaţii şi rapoarte privind
contractele atribuite, în format electronic, la termenele şi datele stabilite de lege;
s) participă la întocmirea proiectelor de acte administrative pentru reglementarea activităţilor date
în competenţa serviciului;
ș) asigură arhivarea documentelor repartizate, produse şi gestionate, conform actelor normative în
vigoare;
t) asigură completarea și actualizarea formularelor de integritate aferente procedurilor de atribuire
a contractelor de achiziție publică derulate;
ț) asigură rezolvarea cererilor, reclamaţiilor, sesizărilor, petiţiilor repartizate spre soluţionare, cu
respectarea prevederilor legale şi a termenului de răspuns.
2.2. Compartimentul investiţii şi recepţii lucrări
(a) urmăreşte periodic stadiul de realizare a contractelor de achiziţii publice privind realizarea sau
întreţinerea unor investiţii atât cantitativ, calitativ, cât şi valoric;
b) colaborează cu Serviciul buget-salarizare și Serviciul financiar – contabil în ceea ce priveşte
transmiterea actelor în vederea achitării contravalorii bunurilor livrate, a serviciilor prestate sau a
lucrărilor executate precum şi pentru înregistrarea corectă în evidenţele contabile;
c) participă în comisiile de recepţie a lucrărilor, serviciilor;
d) întocmește şi asigură recepţia lucrărilor de investiţii, reparaţii sau recepţia serviciilor conform
standardelor în vigoare, la investițiile unde nu sunt contractate servicii de diriginție de șantier:
e) elaborează caietele de sarcini pentru atribuirea contractelor solicitate cu excepţia investițiilor la
care sunt elaborate de către proiectant;
f) asigură că există sursa de finanţare asigurată şi că amplasamentul pe care se doreşte realizarea
obiectivului propus este al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția a Județului
Copilului Suceava;
g) urmăreşte contractarea şi decontarea lucrărilor la obiectivele de investiţii şi reparaţii în
colaborare cu compartimentele funcţionale interesate;
h) urmăreşte execuţia bugetară a capitolului investiţii;
i) verifică, din punct de vedere tehnic de specialitate, ofertele de lucrări şi prestări servicii;
j) urmăreşte derularea execuţiei lucrărilor de investiţii şi reparaţii în teren;
k) verifică situaţiile de lucrări la investițiile unde nu sunt contractate servicii de diriginție de
șantier şi propune acceptarea lor la plată;
l) coordonează activitatea de investiţii pe obiective şi surse de finanţare la nivelul Direcției
Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului a Județului Suceava;
m) asigură, împreună cu Serviciul buget – salarizare şi Serviciul financiar-contabil, obţinerea
vizelor necesare de la organele în drept şi deschiderea finanţării pentru obiectivele de investiţii
aprobate;
n) asigură pregătirea documentaţiilor pentru avizare şi aprobare a indicatorilor tehnico-economici
pentru fiecare obiectiv de investiţii;
o) întocmeşte informări în domeniile de specialitate;

p) face demersurile necesare pentru transferul, suplimentarea sau diminuarea sumelor alocate
pentru investiţii pe capitole şi obiective în timpul execuţiei bugetare, împreună cu Serviciul buget
– salarizare şi Serviciul financiar-contabil;
r) desfăşoară activitatea necesară de supraveghere tehnică pentru lucrările de investiţii, reparaţii şi
lucrări de întreţinere la obiectivele aparţinând patrimoniului Direcției Generale de Asistență
Socială și Protecția Copilului a Județului Suceava, la investițiile unde nu sunt contractate servicii
de diriginție de șantier;
s) urmărește întocmirea cărţii tehnice a construcţiei pentru obiectivele de construcţii;
ș) propune studii de fezabilitate/documentații de avizare a lucrărilor de intervenții pe care le
supune aprobării autorităţii locale pentru lucrări de investiţii;
t) prezintă trimestrial, sau ori de câte ori este nevoie, rapoarte cu privire la activitatea desfăşurată
în cadrul compartimentului;
ț) solicită, analizează ofertele de preţ;
u) participă în comisiile de evaluare a licitaţiilor publice;
v) urmăreşte şi asigură rezolvarea cererilor, a scrisorilor şi adreselor repartizate, soluționează în
termenul prevăzut de lege corespondenţa repartizată;
x) respectă prevederile legale privind păstrarea confidenţialităţii documentelor şi a securităţii
acestora;
y) elaborează propuneri pentru lucrările şi fondurile necesare modernizării şi întreţinerea
bunurilor și reţelei de utilităţi;
z) elaborează propuneri pentru lucrările şi fondurile necesare administrării, modernizării şi
bunurilor finanţate de la bugetul local;
aa) răspunde de respectarea prevederilor prescripțiilor tehnice privind Inspecția de Stat pentru
Controlul Cazanelor, Recipientelor sub presiune și Instalațiilor de Ridicat în vigoare și a normelor
legale în vigoare pentru microcentralele termice, cazanele de abur și apă caldă, recipienți sub
presiune și ascensoarele din dotarea DGASPC a Județului Suceava;
bb) organizează desfășurarea VTP-urilor – verificarea tehnică periodică la expirarea scadenței a
microcentralelor termice, cazanelor de apă caldă și abur de joasă presiune și a ascensoarelor din
dotarea centrelor din structura DGASPC a Județului Suceava;
cc) elaborează documentația de specialitate necesară în vederea realizării contractelor de achiziție
publică pentru VTP, RSVTI, reparații electrice, întreținere ascensor și motostivuitor;
dd) răspunde și efectuează evidența centralizată a scadenței următoarei verificări VTP – verificări
tehnice periodice la echipamentele care intră sub incidența ISCIR și prin care se acordă
autorizarea;
ee) urmărește efectuarea reparaților electrice accidentale sau de intervenție la echipamentele și
aparatele electrice;
ff) urmărește efectuarea reparațiilor accidentale la microcentrale, cazane, recipienți sub presiune
și ascensoare;
gg) organizează și urmărește instructajele profesionale cu personalul de exploatare a cazanelor și
recipienților de presiune;
hh) realizează corespondența cu ISCIR și întocmește documentațiile cerute.

ÎNAPOI
Sari la conținut