6.1 Compartimentul resurse umane
a) asigură aplicarea prevederilor legale privind funcția publică și funcționarii publici, precum și
funcția contractuală și personalul contractual din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi
Protecţia Copilului a Judeţului Suceava;
b) întocmeşte statele de funcţii pentru aparatul propriu al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială
şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava şi pentru serviciile sociale, în colaborare cu conducerea
executivă, șefii de servicii/birouri/compartimente/centre şi le supune spre aprobare conducerii
Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava, Colegiului
director şi Consiliului Judeţean Suceava;
c) gestionează şi actualizează baza de date REVISAL a salariaţilor încadrați pe bază de contract
individual de muncă din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a
Judeţului Suceava;
d) asigură transmiterea la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, a situațiilor privind
funcționarii publici și funcţiile publice din cadrul aparatului propriu al direcţiei (Portal de
management);
e) verifică respectarea prevederilor legale cu privire la modul de stabilire a drepturilor salariale
pentru funcţionarii publici cât şi pentru salariaţii cu raporturi contractuale;
f) întocmește conform reglementărilor legale, referate de specialitate care constituie suport la
emiterea deciziilor şi dispoziţiilor interne, precum și proiecte de dispoziții privind încadrarea,
modificarea și încetarea raporturilor de serviciu/contractelor individuale de muncă, pentru
funcționarii publici și personalul contractual din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi
Protecţia Copilului a Judeţului Suceava;
g) întocmeşte contractele individuale de muncă pentru personalul contractual din cadrul Direcţiei
Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava;
h) monitorizează aplicarea normelor privind evaluarea performanțelor profesionale individuale
ale salariaților, conform prevederilor legale în vigoare, asigurând asistență de specialitate pe
întreg procesul de evaluare;
i) comunică Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Suceava situația posturilor
vacante, în condițiile legii;
j) asigură respectarea şi îndeplinirea procedurilor de organizare şi desfăşurare a concursurilor
pentru ocuparea posturilor vacante şi temporar vacante din cadrul direcţiei, a
concursurilor/examenelor pentru promovarea în funcţii şi grade profesionale şi întocmeşte
documentaţiile necesare aferente;
k) asigură secretariatul comisiilor de concurs pentru ocuparea posturilor vacante şi a celor de
soluţionare a contestaţiilor;
l) asigură monitorizarea și consilierea asupra modului de întocmire a fișelor de post și a
rapoartelor/fișelor de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale salariaților;
m) asigură consilierea și implementarea prevederilor legale privind declaraţiile de avere şi de
interese ale angajaților instituției;
n) primește și gestionează declarațiile de avere și de interese, se ocupă de publicarea acestora pe
pagina de internet a direcției și de transmiterea lor către Agenția Națională de Integritate (ANI);
o) solicită puncte de vedere din partea ANI, în vederea clarificării anumitor spețe;
p) întocmeşte planul de măsuri privind pregătirea profesională a personalului
contractual/funcţionarilor publici din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia
Copilului a Judeţului Suceava;
q) întocmeşte adeverinţe pentru funcționarii publici și personalul contractual privind activitatea
desfășurată, vechimea în muncă și în specialitate.
r) asigură întocmirea, completarea şi păstrarea dosarelor profesionale/personale ale funcţionarilor
publici şi personalului contractual;
s) întocmește anual formularul L153-,,Declarație privind informațiile detaliate de încadrare și
salarizare a personalului plătit din fonduri publice” pentru personalul Direcţiei Generale de
Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava și depune formularul, online, pe site-
ul e-guvernare.ro, în condițiile legii;
ș) colaborează cu serviciile de specialitate privind angajarea asistenţilor maternali după atestare,
în condițiile legii;
t) întocmeşte şi transmite chestionarele de cercetare statistică privind personalul;
ț) colaborează cu serviciile de specialitate privind angajarea asistenţilor maternali după atestare;
u) colaborează cu serviciile, birourile şi compartimentele de specialitate ale instituţiei şi ale
Consiliului Judeţean Suceava;
v) introduce și actualizează în baza de date a programului de evidență personal și salarizare,
nomenclatorul de funcţii, studii, date personale ale angajaţilor, salariile de încadrare şi sporurile
aferente conform structurii din organigrama aprobată etc.;
w) asigură elaborarea și revizuirea procedurilor operaționale specifice activităților serviciului.
6.2. Compartimentul registratură şi relaţii cu publicul
a) asigură legătura permanentă cu publicul;
b) comunică din oficiu informaţiile de interes public;
c) primeşte corespondenţa, reclamaţiile şi sesizările adresate Direcţiei Generale de Asistenţă
Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava de la alte instituţii şi de la cetăţeni;
d) întocmeşte şi înregistrează delegaţiile din unitate;
e) primeşte, descarcă şi ştampilează corespondenţa primită de la serviciile din cadrul direcţiei
care urmează a fi expediată;
f) urmăreşte înregistrarea, rezolvarea şi expedierea corespondenţei repartizată spre soluţionare
conducerii direcţiei;
g) asigură repartizarea corespondenţei dinspre conducere către toate departamentele direcţiei,
precum şi în sens invers;
h) asigură legăturile telefonice prin centrala telefonică a unităţii;
g) completează borderourile pentru prioripost, plicurile trimise recomandat (prin curierat rapid
sau poşta normală), completează adresele pe plicuri, împachetează coletele, înregistrează plicurile
trimise;
h) primeşte şi înregistrează întreaga corespondenţă a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi
Protecţia Copilului a Judeţului Suceava;
i) îndrumă cetăţeanul către serviciul de specialitate în vederea obţinerii de informaţii detaliate
care depăşesc competenţele structurii de asistenţă;
j) primeşte solicitările privind informaţiile de interes public;
k) se ocupă de relaţionarea instituţiei cu organizaţiile, în conformitate cu dispoziţiile directorului
executiv;
l) răspunde de derularea/contractarea abonamentelor la ziare, reviste, monitoare oficiale şi alte
publicaţii necesare Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului
Suceava;
m) îndeplineşte orice alte sarcini de domeniu de competenţă reieşit din actele normative şi din
dispoziţiile directorului executiv;
n) îndeplineşte atribuţiile ce revin din prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind
reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor cu modificările şi completările ulterioare;
o) colaborează şi cooperează cu autorităţile administraţiei publice locale în vederea promovării
unor interese comune;
p) primeşte, soluţionează, ordonează, păstrează şi arhivează corespondenţa cu instituţiile publice
din judeţ şi din ţară.