5.1 Compartimentul buget şi ordonanţări
a) întocmeşte şi elaborează la termenul scadent proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al
Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava, colaborând în
acest scop cu toate direcţiile, serviciile şi compartimentele din cadrul unităţii;
b) raportează date în Sistemul de Raportare FOREXEBUG;
c) urmăreşte execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială
şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava asigurând respectarea limitelor maxime a creditelor
bugetare şi a destinaţiilor stabilite;
d) analizează împreună cu compartimentele de specialitate, realizarea prevederilor bugetare în
vederea întocmirii şi raportării bugetare;
e) execută modificările ce intervin în structura bugetului de venituri şi cheltuieli, ca urmare a
aprobării unor acte normative;
f) organizează activitatea de evidenţă a angajamentelor bugetare conform Ordinului ministrului
finanţelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea,
lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa
şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările şi completările ulterioare;
g) urmăreşte periodic corelaţia între creditele aprobate prin buget, nivelul dispoziţiilor de
repartizare şi cel al plăţilor nete de casă;
h) conduce evidenţa „Ordonanţărilor de plată” şi a „Angajamentelor bugetare şi legale” în baza
prevederilor Ordinului ministrului finanţelor publice nr.1792/2002, cu modificările şi
completările ulterioare;
i) răspunde de elaborarea documentaţiilor privind bugetul de venituri şi cheltuieli şi defalcarea
pe capitole, titluri, articole şi alineate, privind bugetul de venituri din activitatea proprie, precum
şi pe trimestre şi de prezentare a lor spre aprobare Consiliului Judeţean Suceava;
j) răspunde de întocmirea potrivit bugetului aprobat a lucrărilor lunare privind necesarul de
surse, în vederea acoperirii la finanţare a cheltuielilor;
k) răspunde de întocmirea deschiderilor de credite în cadrul normelor şi creditelor aprobate, pe
capitole şi titluri de cheltuieli;
l) răspunde de ţinerea la zi a evidenţei creditelor aprobate pe capitole, subcapitole, articole şi
alineate;
m) răspunde de ţinerea la zi a evidenţei creditelor deschise pe capitole şi titluri şi confruntă
periodic evidenţa cu Trezoreria;
n) analizează propunerile făcute de direcţiile, serviciile/compartimentele din cadrul Direcţiei
Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava privind rectificarea în
cursul anului a bugetului şi întocmeşte documentaţia necesară în vederea aprobării de către
Consiliul Judeţean Suceava;
o) analizează, verifică şi întocmeşte documentaţia necesară pentru virările de credite şi
modificarea creditelor la activităţile finanţate prin bugetul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială
şi Protecţia Copilului a Judeţului Suceava;
p) răspunde de întocmirea şi aprobarea documentaţiei privind influenţele aprobate prin legea
rectificativa şi repartizarea acestora pe capitole, titluri, articole şi alineate;
q) întocmeşte şi prezintă periodic conducerii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia
Copilului a Judeţului Suceava şi Consiliului Judeţean Suceava situaţiile statistice şi rapoartele de
analiză, prevăzute de actele normative;
r) întocmeşte raportul privind contul de execuţie al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi
Protecţia Copilului a Judeţului Suceava;
s) asigură întocmirea lunară a contului de execuţie a plăţilor bugetare;
ș) coordonează întocmirea unor dări de seamă statistice, rapoarte şi informări;
t) ţine evidenţa detaliată a veniturilor şi cheltuielilor aprobate prin buget, pe fiecare serviciu
specializat de protecţie a copilului;
ț) asigură evidenţa creditelor bugetare aprobate în exerciţiul bugetar curent, precum şi a
modificărilor intervenite pe parcursul exerciţiului bugetar curent, a angajamentelor bugetare, a
angajamentelor legale;
v) asigură compararea datelor privind creditele bugetare aprobate şi angajamentele bugetare şi
determină creditele bugetare disponibile care pot fi angajate;
x) asigură la finele lunii, reevaluarea angajamentelor legale exprimate în alte monede decât
moneda naţională, la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Naţională a României, valabil
pentru ultima zi lucrătoare a lunii;
y) înregistrează la finele anului totalul plăţilor efectuate în cursul anului în contul angajamentelor
legale încheiate;
z) asigură evidenţa creditelor de şi a creditelor de angajament angajate;
aa) arhivează documentele contabile specifice compartimentului cu respectarea confidenţialităţii
datelor şi documentelor;
bb) asigură confidenţialitatea datelor pe care se gestionează la nivelul compartimentului, care nu
sunt destinate publicităţii prin mass-media.
cc) informează şi consiliază persoanele în legătură cu prevederile Legii nr.448/2006 privind
protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și
completările ulterioare;
dd) verifică şi primește actele care stau la baza întocmirii dosarelor pentru acordarea drepturilor
prevăzute de Legea nr. 448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
ee)primește certificatele şi actele privind facilităţile acordate persoanelor cu handicap aflate în
evidenţa Direcţiei Generale de Asistenţă Socială și Protecția Copilului a Județului Suceava;
ff) acordă facilităţile Legii nr.448/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare
(bilete transport, adeverinţe, scutiri,decont card, vouchere de carburant etc.) persoanelor cu
handicap din judeţul Suceava;
gg) actualizează situaţiile cu persoanele cu handicap care beneficiază de legitimaţii de transport
urban şi le înaintează consiliilor locale.
hh) evaluează situația socioeconomică a persoanelor adulte aflate în dificultate și persoanelor
vârstnice, a nevoilor și resurselor acestora, facilitând accesul la informații și servicii sociale
adecvate în vederea refacerii şi dezvoltării capacităţilor individuale şi ale celor familiale, necesare
pentru a depăşi cu forţe proprii, situaţiile de dificultate;
kk) acordă persoanei adulte aflate în dificultate și persoanei vârstnice asistenţă şi sprijin pentru
exercitarea dreptului său la exprimarea liberă a opiniei;
ll) depune diligențe și colaborează cu Serviciul juridic și contencios pentru clarificarea situaţiei
juridice a persoanei adulte aflate în dificultate și a persoanei vârstnice, inclusiv pentru
înregistrarea tardivă a naşterii acesteia;
mm) colaborează cu diferite instituţii publice şi private în vederea asigurării serviciilor de calitate
adecvate nevoilor persoanelor adulte aflate în dificultate și a celor vârstnice;
nn) sprijină soluţionarea cazurilor persoanelor adulte aflate în dificultate și a celor vârstnice,
colaborând cu DGASPC – uri din ţară, secţii şi spitale de psihiatrie în vederea monitorizării stării
clinice şi sociale a beneficiarilor ce trebuie instituţionalizaţi.
5.2 Compartimentul salarizare
a) preia lunar date din sistemul informatic de evidenţă a personalului activ în plată de la Serviciul
resurse umane al Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a Judeţului
Suceava, conform organigramei/statului de funcţii, (intrări, ieşiri de personal, date personale,
scutiri impozit pe venit în baza certificatelor de handicap, salarii de încadrare şi sporuri, deduceri
personale și suplimentare conform declaraţiilor necesare stabilirii impozitului aferent drepturilor
salariale lunare, structura locurilor/serviciilor/compartimentelor/formaţiilor de lucru, a
nomenclatoarelor de funcţii, profesii, studii);
b) corelează foile colective de prezenţă, (întocmite, verificate şi aprobate de persoanele în drept),
cu documentele justificative, (cereri concedii de odihnă, certificate concedii medicale, cereri
învoiri, obligaţii cetățeneşti etc.), pentru toate formaţiile de lucru în vederea calculării propriu-
zise a drepturilor salariale lunare conform acestora şi preluarea acestora în sistemul informatic de
calcul a salariilor;
c) actualizează fişierele cu reţineri pe beneficiari şi marcă;
d) actualizează fişierul cu plata drepturilor salariale prin cont/card;
e) calculează diferenţele salariale justificate în baza documentelor aprobate şi punerea lor în
aplicare (reţinerea/plata diferenţelor rezultate);
f) calculează, preia şi plăteşte sumele cuvenite, conform sentinţelor judecătoreşti definitive şi în
baza hotărârilor judecătoreşti definitive şi irevocabile;
g) întocmeşte, editează şi verifică fişele de salarii, statele de plată prin casierie, borderourile
pentru plata prin bănci, fluturaşii pentru salarii, centralizatoarele control salarii, borderourile cu
reţineri, situaţiile recapitulative pe tipuri de sume şi tipuri de activităţi;
h) preia, completează şi verifică modul de calcul al concediilor medicale, în conformitate cu
legislaţia în vigoare;
i) completează pe cererile de concediu odihnă înaintate spre aprobare numărul de zile de
concediu odihnă la care au dreptul salariaţii;
j) înaintează semestrial, către ANAF – Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Suceava
datele informative privind fondul de salarii (anexa 01099);
k) respectă şi pune în aplicare prevederile legale privind protecţia şi promovarea drepturilor
persoanelor cu handicap, întocmeşte şi înaintează lunar situaţia privind angajarea persoanelor cu
handicap, ţinând cont de numărul acestora;
l) înaintează lunar Serviciului financiar-contabil centralizatoarele privind situaţiile recapitulative
pe centre de plasament şi pe total unitate, reţinerile şi popririle, state de plată prin casierie,
borderourile de plată în avans a concediilor de odihnă, pentru efectuarea ordonanţărilor şi
ordinelor de plată;
m) eliberează adeverinţe (contribuabil/venit) solicitate de către salariaţii instituţiei pentru diferite
instituţii (primării, bănci, şcoli, policlinici, spitale, case de ajutor reciproc, societăţi comerciale în
vederea achiziţionării de bunuri în rate etc.);
33
n) întocmeşte adeverinţe la solicitările scrise ale angajaţilor reprezentând drepturile de care
beneficiază sau a beneficiat pentru perioada solicitată;
o) editează situaţii cumulative referitoare la drepturile şi obligaţiile băneşti ale personalului;
p) depune lunar, online pe baza certificatului digital calificat profesional, către ANAF–
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Suceava a Declaraţiei privind obligaţiile de plată a
contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate
(Declaraţia 112);
q) verifică obligatoriu validarea declaraţiilor lunare depuse;
r) depune Declaraţia 112 rectificativă atunci când situaţia o impune în cazul depistării unor erori
la declaraţia iniţială;
s) transferă/criptează fişierele cu restul de plată către bănci/angajaţi, depune lunar la bănci
borderourile plăţi prin carduri, (după caz), în vederea alimentării cardurilor salariaţilor;
ș) înaintează lunar către Casa de Asigurări de Sănătate Suceava documentaţia în vederea
recuperării sumelor din FNUASS (Fondul Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate), copii
concedii medicale completate şi semnate de angajator cu baza de calcul, centralizatorul acestora,
copie Declaraţie D112 care justifică sumele de virat/recuperat, adresa prin care se solicită
recuperarea sumelor din FNUASS (Fondul Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate);
t) întocmeşte, verifică şi depune în condiţiile legii, Declaraţia D205 privind impozitul reţinut pe
an fiscal.